Τετάρτη 6 Απριλίου 2011

Το taxihalkidiki.blogspot .com θα είναι πάντα ανοιχτό σε όλες τις απόψεις των συναδέλφων φτάνει να μην χρησιμοποιούν ύβρεις και ψευδείς στοιχεία που σκοπό θα έχουν να σπιλώσουν προσωπικότητες και να αποπροσανατολίζουν τους συναδέλφους και κατ επέκταση τον κλάδο . Mπορείτε να στέλνετε τις απόψεις σας στην διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου taxihalkidiki@gmail.com και σε σύντομο χρονικό διάστημα να τις βλέπετε αναρτημένες στο blog .
Ο ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΡΟΪΝΟΣ είναι μέλος της ομοσπονδίας ταξί και διαχειριστής του blog του σωματείου της Σπάρτης . Με χαρά φιλοξενούμε το άρθρο του που έχει αναρτήσει στο blog του όπως θα κάνουμε και στο μέλλον για οποιονδήποτε το θελήσει.

ΕΔΡΕΣ ΤΩΝ ΤΑΞΙ: ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΗ ΡΟΪΝΟΥ

Παίρνω αφορμή για να καταθέσω τις παρακάτω σκέψεις από το αίτημα που κατέθεσαν πριν λίγες εβδομάδες στο Δημοτικό Συμβούλιο της Χαλκίδας σαράντα τρείς ιδιοκτήτες ταξί από τα δημοτικά διαμερίσματα του διευρυμένου δήμου Χαλκίδας και οι οποίοι ζητούσαν, με έμμεσο τρόπο, την ένταξή τους στα όρια του νέου διευρυμένου Δήμου Χαλκίδας (κάτι που όπως ήταν φυσικό και αναμενόμενο δεν έγινε δεκτό).
Εδώ και αρκετό διάστημα έχει αναπτυχθεί μια παραφιλολογία για αυτό το θέμα και η οποία δεν εδράζεται σε καμία νομική βάση, σε καμία λογική· και αναφέρομαι στην παραμονή των ταξί στα δημοτικά διαμερίσματα που είχαν ως έδρα πριν την ενοποίηση των δήμων με τον νόμο «Καλλικράτη». Χωρίς να μπω στην ουσία του θέματος, το γιατί δηλαδή κατά τη γνώμη μου τα ταξί πρέπει να παραμένουν στις έδρες των δημοτικών διαμερισμάτων για τις οποίες τους χορηγήθηκε η άδεια (αυτό άλλωστε έχει εξαντληθεί από πολλούς άλλους συναδέλφους στο παρελθόν), θα καταθέσω μερικά στοιχεία για τους νέους συναδέλφους που, ενδεχομένως, δεν τα γνωρίζουν. Αυτό το θέμα έχει λυθεί οριστικά με το νόμο 3109/2003 (άρθρο 3 παρ. 1), όπου αυτός κλείνοντας κάποια κενά και «παραθυράκια» προγενέστερων νόμων όρισε ότι τα ταξί παραμένουν στις έδρες που είχαν και πριν την διοικητική μεταρρύθμιση «Καποδίστριας» (Ν. 2539/1997). Μέχρι και το 2003 κάποιοι επιτήδειοι σε διάφορες περιοχές της χώρας, εκμεταλλευόμενοι κυρίως αυτά τα κενά, καταθέτοντας απλές αιτήσεις (και χρησιμοποιώντας φυσικά ρουσφετολογικά μέσα), κατάφεραν να πετύχουν, με αποφάσεις νομαρχών, την είσοδο των ταξί στο κέντρο του δήμου. Εννοείται ότι στην συντριπτική τους πλειοψηφία αυτές οι συνενώσεις πραγματοποιήθηκαν παρά την αντίθετη άποψη της πλειοψηφίας των ιδιοκτητών ταξί του δήμου, και κυρίως των θιγόμενων συναδέλφων που είχαν ως έδρα το κέντρο του δήμου. Το κυριότερο όμως είναι ότι αυτές η αποφάσεις πάρθηκαν χωρίς προηγουμένως να υπάρξει κάποια σοβαρή μελέτη συγκοινωνιακών-μεταφορικών αναγκών των κατοίκων των δημοτικών διαμερισμάτων των (νέων τότε) καποδιστριακών δήμων.
Για όσες τέτοιες αποφάσεις κατατέθηκαν από τους θιγόμενους συναδέλφους, ενστάσεις στις αρμόδιες Περιφέρειες, αυτές στην μεγάλη τους πλειοψηφία τους ευδοκίμησαν. Και για όσες ενστάσεις δεν υπήρξε λύση από την Διοίκηση, τα αρμόδια διοικητικά Πρωτοδικεία ή Εφετεία στη συντριπτική τους πλειοψηφία δικαίωσαν τους θιγομένους-προσφεύγοντες ιδιοκτήτες ταξί. Περαιτέρω, το Συμβούλιο της Επικρατείας με σχετική πρόσφατη απόφασή του (1879/2008) δημιούργησε ένα αμετάκλητο δεδικασμένο που ουσιαστικά κατατάσσει όλες αυτές τις (ρουσφετολογικές) συνενώσεις ως διοικητικές πράξεις αυθαίρετες, αποσπασματικές, αόριστες και άκυρες, αφού έκρινε για την υπόθεση που εκδίκαζε ότι, μεταξύ άλλων, η πραγματοποιηθείσα συνένωση δεν ήταν αποτέλεσμα μελετών που εξέτασαν εμπεριστατωμένα και έλαβαν υπόψη τις πραγματικές συγκοινωνιακές-μεταφορικές ανάγκες των κατοίκων όλων των δημοτικών διαμερισμάτων του δήμου.
Το θέμα έκλεισε, όπως προανέφερα, με τον Ν. 3109/2003, δυστυχώς όμως, πολύ συχνά, με την μορφή (ψηφοθηρικών) ερωτήσεων-επερωτήσεων βουλευτών όλων σχεδόν των κομμάτων επανέρχεται στο προσκήνιο μέχρι και σήμερα. Η σφοδρή αντίδραση των συνδικαλιστών και των συναδέλφων της Κορινθίας κυρίως, είχε φρενάρει αποτελεσματικά σχετική (ν)τροπολογία που είχε επιχειρήσει να καταθέσει, προ πενταετίας περίπου, βουλευτής μεγάλου κόμματος, που ούτε λίγο ούτε πολύ πρότεινε για τα ταξί όλης της χώρας την συνένωση σε ενιαίες έδρες στα όρια των καποδιστριακών δήμων. Αλλά και στο αρχείο της ιστοσελίδας βουλευτή της ελάσσονος αντιπολίτευσης φιγουράρει ακόμη και σήμερα σχετική επερώτηση που κατέθεσε προ διετίας περίπου στον αρμόδιο υπουργό διανθισμένη με διάφορες «δραματικές» κορώνες: Ερωτάται ο κ. Υπουργός λέει ο βουλευτής: «Προτίθεσθε να αποκαταστήσετε με σχετική τροπολογία την περιγραφείσα αδικία που γίνεται σε βάρος των ιδιοκτητών αυτοκινήτων ΕΔΧ - Αγοραίο, που αντιπροσωπεύουν 10.000 οικογένειες και αντιμετωπίζουν από την συνεχιζόμενη απομόνωση πρόβλημα επιβίωσης και συντήρησης των αυτοκινήτων τους;»
Αλλά και κατά την τελευταία προεκλογική περίοδο της νέας διοικητικής μεταρρύθμισης ορισμένοι υποψήφιοι και των δύο βαθμίδων της αυτοδιοίκησης (προφανέστατα και αυτοί για ψηφοθηρικούς λόγους) είχαν καλλιεργήσει προσδοκίες σε «ενδιαφερόμενους». Από την άλλη, οι ίδιοι, για τους ίδιους ψηφοθηρικούς λόγους, μας πλησίαζαν και μας «διαβεβαίωναν» τα αυτονόητα: ότι δηλαδή η θέση τους είναι: «τα ταξί να παραμείνουν στις έδρες τους».
Το χειρότερο όμως είναι ότι ορισμένοι, εκ των έσω, προσπάθησαν (ίσως και προσπαθούν ακόμη) να χρησιμοποιήσουν αυτό το θέμα προκειμένου να καλλιεργήσουν έναν ιδιότυπο εκβιασμό και διχασμό στον κλάδο με ενδεχόμενο στόχο τα ιδία (συνδικαλιστικά-εκλογικά) οφέλη. Μιλούσαν για «πρόβλημα» μόνο της Περιφέρειας και όχι των μεγάλων αστικών κέντρων και προκατέβαλαν αδράνεια (ακόμη και ενθάρρυνση) της Ομοσπονδίας στην προσπάθεια των ταξί των μικρών δημοτικών διαμερισμάτων να ενταχθούν στην έδρα του δήμου.
Η θέση του Προεδρείου και του Διοικητικού Συμβουλίου της Ομοσπονδίας που αποτυπώθηκε και εξήχθηκε από τον απευθείας διάλογο και τη διαβούλευση που έγινε με στελέχη της Περιφέρειας κατά τις συσκέψεις που πραγματοποιήθηκαν σε όλη τη χώρα το προηγούμενο διάστημα ήταν σαφής: τα ταξί παραμένουν στις έδρες τους και αυτό υποστήριζε και θα υποστηρίζει πάντα η Ομοσπονδία. Το ίδιο αποφασίστηκε και στην τελευταία Γενική Συνέλευσή της που έγινε τον περασμένο Δεκέμβρη.
Κλείνοντας αυτό το θέμα θα ήθελα να πω σε όλους αυτούς που «ελπίζουν» ότι με το νέο θεσμικό πλαίσιο που, εκ των πραγμάτων, θα προωθηθεί το ερχόμενο διάστημα θα αλλάξει κάτι πάνω σε αυτό ας μην το περιμένουν. Απόφαση της συντριπτικής πλειοψηφίας του κλάδου είναι η διατήρηση του υπάρχοντος νομικού και χωροταξικού πλαισίου στις έδρες των ταξί. Η Πολιτεία δεν έχει κανένα λόγο να επιχειρήσει μια βίαιη ανατροπή των σημερινών δεδομένων πάνω σε αυτό το θέμα, το οποίο αποτελεί λεπτή κόκκινη γραμμή για το σύνολο των ταξί της Περιφέρειας.
Άλλωστε μια τέτοια εξέλιξη στη σημερινή δύσκολη εποχή δεν θα βοηθούσε ούτε αυτούς που, καταχρηστικά και παρά το νόμο, καταθέτουν τέτοια αιτήματα. Η πρωτοφανής οικονομική κρίση δεν έχει αφήσει περιθώρια σε κανέναν. Θα διόγκωναν και θα γίνονταν και αυτοί μέρος ενός προβλήματος που δεν είναι άλλο από την απίστευτη μείωση του μεταφορικού μας έργου σε όλη την Ελλάδα σε όλες τις έδρες.
Θα πρέπει όμως να επιμείνουμε στην διεκδίκηση και στα -ήδη κατατεθέντα- αιτήματά μας για ασφαλιστικές διευκολύνσεις, αφού σε λίγο καιρό δεν θα μπορούμε να πληρώσουμε τις ασφαλιστικές μας εισφορές στον Ο.Α.Ε.Ε. Στην αναγκαιότητα που έχουμε προτάξει, να δημιουργηθούν το συντομότερο χαμηλότερες (προαιρετικές) ασφαλιστικές κατηγορίες θα πρέπει κατά τη γνώμη μου να εντάξουμε και ανάλογα αιτήματα για (προαιρετική) ένταξη των ιδιοκτητών ταξί των μικρών δημοτικών διαμερισμάτων σε πολύ χαμηλές (νέες) ασφαλιστικές κατηγορίες του Ο.Α.Ε.Ε. ή ακόμη καλύτερα στην ασφάλιση του ΟΓΑ. Για αυτά τα τελευταία, τα τόσο σοβαρά θέματα που άπτονται της δυνατότητας συνέχισης της καταβολής των ασφαλιστικών μας εισφορών, στο ύψος που διαμορφώνονται αυτές σήμερα, θα επανέλθουμε σύντομα με αυτόνομο άρθρο κατάθεσης απόψεων και προτάσεων.

Σωτήρης Ροϊνός
Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε εδώ το σχόλιό σου