Πέμπτη 29 Αυγούστου 2013

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

                                ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ



Το Σωματείο Χαλκιδικής 
 <<Η ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ >>  καλεί τα μέλη του στις 7 Σεπτεμβρίου  να συμμετέχουν στο ραντεβού  που δίνουμε όλα τα Σωματεία ταξί της χώρας κάτω από το άγαλμα του Βενιζέλου στην Θεσσαλονίκη  και ώρα 18:00 . Μετά την συγκέντρωση θ’ ακολουθήσει πορεία διαμαρτυρίας προς την ΔΕΘ.
Συνάδερφοι πρέπει όλοι να είμαστε εκεί . Ο κλάδος μας είναι από τους πρώτους κλάδους που έχει χτυπηθεί βάναυσα από τα μνημόνια , πλήττεται καθημερινά και ανηλεώς από την σημερινή κυβέρνηση που υπηρετεί τυφλά την Τρόικα και τους αόρατους  δανειστές . Έλα να φωνάξουμε μαζί ένα δυνατό «ΦΤΑΝΕΙ ΩΣ ΕΔΩ » . Να ενωθεί η φωνή μας μαζί με όλους τους άλλους κλάδους , μαζί με όλη την κοινωνία που πλήττεται σήμερα .Έλα να αποδείξουμε ότι κι εμείς ήμαστε μέρος αυτής της κοινωνίας ,ότι είμαστε ένα ζωντανό κομμάτι της  ότι είμαστε εδώ , ότι είμαστε όρθιοι και ότι δεν παραιτούμαστε από τις ζωές μας . Ότι παλεύουμε και θα ανατρέψουμε  αυτήν την κατάσταση . Ότι δεν τους ανεχόμαστε άλλο .Μην κάτσεις στον καναπέ σου . Στης 7 του Σεπτέμβρη κατέβα με όλους εμάς που θα είμαστε εκεί και ένωσε την φωνή σου μαζί μας .

Γιατί «ΤΟ ΤΑΞΙ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ , ΕΝΩΜΕΝΟ ΔΥΝΑΤΟ» 





         Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                      Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΝΤΩΝΙΟΣ                             ΔΕΛΗΑΓΓΕΛΟΣ ΝΙΚΟΣ

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ Προς Σωματεία ΤΑΧΙ ΘΕΜΑ: «Κινητοποίηση ενόψει Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης»


ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Προς
Σωματεία ΤΑΧΙ
ΘΕΜΑ: «Κινητοποίηση ενόψει Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης»
Σύμφωνα με Δελτία Τύπου της Ομοσπονδίας μας προς τα περιφερειακά μας Συμβούλια και τα Σωματεία ΤΑΧΙ από τις 25/09/2012 και 18/02/2013 είμαστε υποχρεωμένοι σε κάθε ευκαιρία που μας παρουσιάζεται, μαζί με άλλα δευτεροβάθμια συνδικαλιστικά όργανα που αποτελούν τον ιστό της κοινωνίας να συντονίσουμε τα βήματά μας με στόχο την ανατροπή των μέτρων που σχεδιάσθηκαν από τους δανειστές μας και εκτελεί κατά γράμμα η κυβέρνηση. Τα προβλήματα είναι γνωστά σε όλους (ασφαλιστικό, φορολογικό, χαράτσια, απειλές κατασχέσεων, φυλακίσεων κλπ.) και αφορούν την πλειονότητα της κοινωνίας που αντιπροσωπεύεται από τα μικρομεσαία οικονομικά στρώματα.
Ενόψει των εγκαινίων της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης το Σωματείο ΤΑΧΙ «ΕΡΜΗΣ» προσκαλεί όλους τους συναδέλφους, από κάθε γωνιά της χώρας μας να παραβρεθεί  στην Θεσσαλονίκη το Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου 2013 και ώρα 18:00 στην οδό Εγνατία με Αριστοτέλους (άγαλμα Βενιζέλου), όπου μετά την συγκέντρωση θ’ ακολουθήσει πορεία διαμαρτυρίας προς την ΔΕΘ. Αυτή η εκδήλωση συνδιοργανώνεται με τον συνδικαλιστικό φορέα της ΓΣΕΒΕΕ η οποία αναλαμβάνει και το κόστος μετακίνησης από κάθε πόλη προς τη Θεσσαλονίκη καθώς και την επιστροφή με λεωφορεία.
Συνεπώς το κάθε Σωματείο ΤΑΧΙ που ενδιαφέρεται να μεταφέρει τον κόσμο στην Θεσσαλονίκη, μπορεί να οργανώσει την μεταφορά με συνεννόηση με εκπροσώπους των τοπικών ΟΕΒΕ της κάθε πόλης.
Σημειώνεται πως έγινε προσπάθεια από την Θεσσαλονίκη για την εκδήλωση της ΔΕΘ που αφορά το ΤΑΧΙ, να ηγηθεί η Ομοσπονδία μας, όμως το προεδρείο μας αποφάσισε να μην συμμετέχει σε αυτήν για λόγους που το ίδιο γνωρίζει.
Ο «ΕΡΜΗΣ» ως οικοδεσπότης της εκδήλωσης – αντίδρασης, θα προσπαθήσει με κάθε τρόπο τόσο σε τοπικό όσο και σε πανελλαδικό επίπεδο να συγκεντρώσει όσο το δυνατόν περισσότερους συναδέλφους για να στεφθεί με επιτυχία η κινητοποίηση που σκοπό και στόχο έχει βέβαια το σταμάτημα της εξαθλίωσης και την ανατροπή των σημερινών δεδομένων. Γιατί δεν έχουμε άλλες επιλογές ούτε περιθώρια.
ΣΑΒΒΑΤΟ 7 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2013 & ΩΡΑ 18:00
ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (ΑΓΑΛΜΑ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ)


Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ

Τρίτη 27 Αυγούστου 2013

«ΣΑΤΑ-ΝΙΚΗ» ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΜΑΣ» (μέρος 2ον)


«ΣΑΤΑ-ΝΙΚΗ» ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΜΑΣ» (μέρος 2ον)

Πριν λίγες ημέρες έλαβα στην ηλεκτρονική μου διεύθυνση μια Επιστολή του προέδρου της Ομοσπονδίας μας και η οποία απευθύνεται στο Περιφερειακό Συμβούλιο Ταξί Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης. Η Επιστολή αυτή αποτελεί απάντηση του προέδρου σε σχετική επιστολή του εν λόγω Περιφερειακού Συμβουλίου Ταξί, και, προφανώς, εκτός από εμένα κοινοποιήθηκε και σε άλλους συναδέλφους. Δεν χρειάζεται κάποιος να αναλύσει διεξοδικά και με επιστημονικό τρόπο το περιεχόμενο της επιστολής του προέδρου για να καταλήξει στο συμπέρασμα που επιβεβαιώνει και δικαιώνει την επιλογή μας για τον τίτλο της παρούσας.
Ο πρόεδρος, με μια αόριστη και προχειρογραμμένη επιστολή/απάντηση, διανθισμένη με το αμείωτο ενδιαφέρον του για τον Κλάδο της Περιφέρειας, προτάσσοντας -όπως κάνει πάντα- το εγώ αντί για το εμείς, αποκαλύπτεται πλήρως. Για τους γνωρίζοντες τα τεκταινόμενα στον Κλάδο, εννοώ τα στελέχη ανά τη χώρα, η επιστολή αυτή θα έπρεπε να αντιμετωπισθεί ως όνειδος. Η υπεροψία, ο Βοναπαρτισμός, η υπέρμετρη αίσθηση του εγώ, η αυθαιρεσία ξεχειλίζουν από την επιστολή αυτή· και για να γίνω πιο σαφής: ο καλός συνάδελφος πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Ταξί Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης Γρηγόρης Αποστολίδης είχε εκφράσει την αγωνία του για σοβαρές επιχειρούμενες παρεμβάσεις στον Κλάδο - οι οποίες έχουν αποτυπωθεί και σε σχέδιο νόμου (που έχει καθυστερήσει να ψηφιστεί λόγω αλλαγής ηγεσίας στο Υ.Μ.Ε.). Ανεξάρτητα προσωπικών διαφωνιών για το σύνολο ή για ορισμένες απ’ αυτές τις παρεμβάσεις/αλλαγές, αυτές δεν διαβουλεύτηκαν σε ευρύτερο επίπεδο, πέρα ίσως από το Προεδρείο της Ομοσπονδίας. Στη συνεδρίαση του Διοικητικού της Συμβουλίου της 17ης Ιουλίου 2013, μας δόθηκε ένα 25σέλιδο σχέδιο νόμου με σοβαρές παρεμβάσεις, έτοιμες να κατατεθούν στη Βουλή, που, εγώ τουλάχιστον, μέχρι εκείνη την ημέρα δεν γνώριζα· ασφαλώς και με την πρόοδο της συζήτησης αντιλήφθηκα το ανώφελο της διαμαρτυρίας μου, ή της κατάθεσης παρατηρήσεων επί του σχεδίου νόμου ή άλλων προτάσεων, αφού αυτές οι διατάξεις είναι προαποφασισμένες και έχουν διαβουλευτεί από ένα μικρό αλλά ισχυρό Ιερατείο, στην κορυφή του οποίου φυσικά είναι ο ηγεμόνας/πρόεδρος. Μεγάλη λύπη, απογοήτευση, και (φοβάμαι) δείγματα παραίτησης από τον αγώνα, διέκρινα να διακατέχουν τον συνάδελφο Γρηγόρη Αποστολίδη που, ως φαίνεται, αποδέχεται τη «μοίρα του» σε πρόσφατες -από ψυχής- εξομολογήσεις του στοFacebook, αφού επιβεβαιώνει τη νίκη του «ισχυρού» αρχηγού της διαχρονικής Αθηναϊκής Επικυριαρχίας που εμείς οι ίδιοι χρόνια τώρα ανεχόμαστε να μετατρέπουν την Ομοσπονδία σε άρμα τους. Εδώ οφείλω να ξεκαθαρίσω ότι τιμώ, σέβομαι και δεν αναφέρομαι στους χιλιάδες συναδέλφους της Αθήνας με τους οποίους η αναδουλειά μάς έχει φέρει τόσο κοντά το τελευταίο διάστημα· ούτε φυσικά βάζω στο ίδιο τσουβάλι όλους τους συνδικαλιστές και τα στελέχη του Κλάδου από την Αθήνα, αφού ανάμεσά τους υπάρχουν αρκετοί που σέβονται τις αρχές και τις αξίες της έντιμης και ισότιμης συνδικαλιστικής δράσης. Προφανώς αναφέρομαι στην κουλτούρα και την διαχρονική πρακτική της συντριπτικής πλειοψηφίας των ηγετών του Κλάδου της Αθήνας που, με ελάχιστες εξαιρέσεις, ήθελαν και αποφάσιζαν για όλους και για όλα.
Και επανέρχομαι στον πρόεδρο και την επιστολή του. Η ανάγνωση των παραγράφων 9 & 10 είναι αποκαλυπτική και επιβεβαιωτική των προαναφερόμενων. Μας ψεγαδιάζει -βάζω και τον εαυτό μου μέσα γιατί είχα συμβάλει (και είμαι υπερήφανος γι’ αυτό) με επίσκεψη στον Γ.Γ. Μεταφορών Θ. Τσιόκα- για το κόψιμο της τρίτης δόσης της αύξησης. Συγχωρείστε με εδώ να φρεσκάρω λίγο τη μνήμη όλων μας:
Ενώ λοιπόν τον Απρίλιο του 2009 τα πρώτα σημάδια της επερχόμενης οικονομικής κατάρρευσης ήταν κάτι παραπάνω από εμφανή, ο «φίλος» μας «ταλιμπάν του...νεοφιλελευθερισμού», τότε υπουργός Μεταφορών, κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης χτύπησε καίρια τα ασθενέστερα οικονομικά στρώματα του πληθυσμού, τους πελάτες μας δηλαδή …, εκ των πραγμάτων, φυσικά και τον κλάδο μας. Διπλασίασε (σε ορίζοντα ενός έτους) την τιμή του ταξί βάζοντας εμπρός το σχέδιο αυτών που διαχρονικά επιβουλεύονται το έργο μας. Προφανής στόχος της τότε κυβέρνησης, με αυτή την απίστευτη αύξηση ήταν, πέρα από την πολιτική εξαγορά μας υπέρ της ΝΔ, και η απαξίωσή μας, προκειμένου να γίνουμε ευκολότερα βορά από τις πολυεθνικές εταιρίες που θα παράσχουν τάχα φθηνότερο ταξί στο πολίτη. Ο 4070/12, κυρίως ο 4093/12, καθώς και η εμφάνιση των πρώτων εταιριών που εμείς πέφτουμε στη «φάκα» τους με απελπιστικά αυξανόμενο ρυθμό αποτελούν τη συνέχεια αυτού του σχεδίου, με ενδιάμεσο φυσικά την επιβολή του ΦΠΑ και τον λογιστικό προσδιορισμό. Η διαχρονική κατασυκοφάντηση του κλάδου για φοροαποφυγή και φοροδιαφυγή, κάτι που εντάθηκε το τελευταίο διάστημα, με συλλήψεις -κακών σίγουρα- «συναδέλφων» που «πειράζουν» ταξίμετρα, έχει οδηγήσει στον περαιτέρω διασυρμό και την διαπόμπευση του Κλάδου που γίνεται βορά των τηλεοπτικών καναλιών (27 συλλήψεις κάθε μέρα ακούμε)· επίσης έχει από καιρό ανοίξει την όρεξη κάποιων πληρωμένων οικονομικών συντακτών/οργάνων να γενικεύουν τέτοια φαινόμενα και να προτείνουν ταonline (με την Γ.Γ.Π.Σ.) ταξίμετρα ή πισωγυρίσματα τεκμαρτών ποσών με εξοντωτικά αντικειμενικά κριτήρια σε ένα Κλάδο που πένεται σε όλη σχεδόν τη Χώρα. Σε αυτό τους το έργο τους υποβοήθησε τα μέγιστα και ο άλλος κορυφαίος στυλοβάτης του «νεοφιλελεύθερου κινήματος», μέχρι πρόσφατα υπουργός μας Κ. Χατζηδάκης, που, ανερυθρίαστα ανέφερε ότι τα μισά ταξίμετρα είναι «αλλοιωμένα». Και αυτός, ως νέος Ραγκούσης (που έλεγε και πιπίλιζε τα περί 4.000.000 € φοροδιαφυγή στις μεταβιβάσεις ταξί), συκοφάντησε ανεπανόρθωτα τον Κλάδο μας και ο -«φίλος» του απ’ τα παλιά («σύντροφος» από τη ΝΔ)- πρόεδρος της Ομοσπονδίας μας σφύριζε αδιάφορα. Ας με συγχωρήσει ο πρόεδρος αν μου διέφυγε μια -έστω χλιαρή- ανακοίνωσή του, αντίδραση σε αυτή την απίστευτη και εξοργιστική γενίκευση/δήλωση του Χατζηδάκη.     
Συγχωρήστε με για αυτό το πλάτιασμα αλλά νομίζω ότι αξίζει να το παρακολουθήσουμε λίγο ακόμη - άλλωστε έμμεσα σχετίζεται με το πρωτογενές θέμα του άρθρου. Τον Μάιο λοιπόν του 2009 η πρώτη δόση της τριφασικής αύξησης (30%) μπαίνει. Το Σεπτέμβριο γίνονται εκλογές και ο «σοσιαλιστής» υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, (εξαιρετικός φίλος και αυτός του προέδρου - που σε συνελεύσεις του ΣΑΤΑ καλούσε τους πασόκους ψηφοφόρους να τον ψηφίσουν) Δ. Ρέππας, αγνοώντας πάμπολλα αιτήματα, από την Περιφέρεια κυρίως, για μη εφαρμογή της αύξησης υπογράφει και τη δεύτερη δόση (άλλο ένα 30%) του Νοεμβρίου 2009. «Δεν μπορούμε να κάνουμε πίσω» έλεγε ο «σοσιαλιστής» υπουργός. Το Μάιο του 2010 μπροστά στη γενική κατακραυγή μπόρεσε και έκανε πίσω μη υπογράφοντας την τρίτη δόση όταν Σωματεία της Περιφέρειας είχαν αντιδράσει εντονότατα. Αναρωτιέμαι γιατί το Μάιο έκανε πίσω και το Νοέμβριο όχι; Έτσι λοιπόν η ΝΔ μαζί με το αδελφό της ΠΑΣΟΚ, σε διάστημα λίγων μηνών, πέρα από την απέραντη κοινωνική αναλγησία που επέδειξαν κάνοντας απαγορευτική τη χρήση του ταξί στα ευρύτερα και ασθενέστερα κοινωνικά στρώματα που μας χρησιμοποιούσαν καθημερινώς, καθώς και τις μεγάλες διαδρομές, έβαλαν εμπρός και το τελικό σχέδιο που για αυτούς ήταν και είναι η -διαχρονική και υπέρτατη- ουσία: «έξω οι φτωχοί από τα ταξί» «Μέσα οι ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΈΣ εταιρίες, οι Α.Ε.»! Η ζωή απέδειξε ότι οι προβαλλόμενες δικαιολογίες και τα υπόλοιπα φληναφήματα του Στυλιανίδη τότε, περί... «μεσοσταθμικής αύξησης 10%(!)», περί «καθαριότητος» και GPS, αλλά και η (υποκριτική) στενοχώρια του Ρέππα (για την υπογραφή του στη δεύτερη δόση) απευθύνονται σε ηλιθίους ή άσχετους.
Τώρα ο ίδιος (ο πρόεδρός μας εννοώ), προκειμένου μήπως και μπει κάποιος πελάτης στα αυτοκίνητά μας που σταλιάζουν κατά δεκάδες έξω από τους σταθμούς του μετρό, τρέχει και δεν φτάνει προκειμένου να καταργήσει ουσιαστικά και τη δεύτερη δόση της διπλής ταρίφας (με κουτοπονηρίστικο τρόπο – αύξηση των ωρών ισχύος διπλής ταρίφας πρότεινε κ.λπ.), αφήνοντας όμως τη μονή ταρίφα απέξω από τη συζήτηση. Τα κορόιδα της Περιφέρειας θα τσιμπήσουν ίσως να σκέφτηκε. Πάντα ήθελαν και δελεάζονταν στο άκουσμα μείωσης του κομίστρου. Πήρε την απάντηση από πολλά Σωματεία και ο εκνευρισμός του είναι εμφανής, όπου στην παράγραφο 9 είναι ευδιάκριτη και μια υφέρπουσα απειλή. «Σε ότι αφορά την μείωση του τιμολογίου στην Αττική, είναι ένα ζήτημα που θα το χειριστεί το ΣΑΤΑ, όπως και όταν πρέπει», λέει με στομφώδες, κοφτό, υποβλητικό και ηγεμονικό ύφος ο πρόεδρος. Και τον πιο δύσπιστο και αμερόληπτο αναγνώστη, αυτή η πρόταση με την συγκεκριμένη αποστροφή, τον πείθει για το συνδικαλιστικό ήθος του προέδρου που, ακόμη και στην περίπτωση που είχε προκληθεί, θα έπρεπε ως πρόεδρος του Κλάδου ολόκληρης της Χώρας να επιδιώκει ισορροπίες και να κρατά ίσες αποστάσεις αποφεύγοντας να προκαλεί και να λαμβάνει το μέρος του ενός ή του άλλου Σωματείου. Αλήθεια εδώ να υποβάλω ένα ερώτημα: Στο ΣΑΤΑ (Σωματείο μέλος της Π.Ο.Ε.Ι.Α.Τ.Α.) ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας αναγνωρίζει το αποκλειστικό δικαίωμά του (και για όλη την Αττική μάλιστα – ας υπάρχει εκεί και δεύτερο Σωματείο), να θέτει θέμα κομίστρου «όπως και όταν πρέπει», όπως ακριβώς λέει η ανακοίνωση. Στα υπόλοιπα Σωματεία της Χώρας, είτε σε επίπεδο νομού είτε Περιφέρειας αναγνωρίζει άραγε το ίδιο δικαίωμα; Επειδή γνωρίζω την απάντηση αναφωνώ! Τι Υποκρισία Θεέ μου! Τι Υποκρισία!
Και φτάνω και στην τελευταία 10η παράγραφο της επιστολής του προέδρου που λέει επί λέξει: «Είναι πολύ εύκολο να συγκληθεί Γενική Συνέλευση και φυσικά το προεδρείο κι εγώ προσωπικά, το επιθυμούμε. Αυτή τη στιγμή δικαίωμα συμμετοχής στη Γενική Συνέλευση έχουν ελάχιστα σωματεία που είναι ταμειακώς εντάξει. Όπως καταλαβαίνεται, Γενική Συνέλευση χωρίς μέλη δεν μπορεί να γίνει».
Και γι’ αυτό λοιπόν, τους αντιπροσώπους των υπόλοιπων Σωματείων ταξί της Χώρας, Σωματείων που δεν είναι ταμειακώς εντάξει, θα τους αντικαταστήσει το ΣΑΤΑ, το Προεδρείο της Ομοσπονδίας (δηλαδή εγώ) θα μπορούσε να συνεχίζει κάλλιστα η ανακοίνωση. Γιατί αυτό λέει ουσιαστικά και κυριολεκτικά αυτό εννοεί. Η τελευταία πρόταση τα λέει όλα· για να την επαναλάβουμε: Όπως καταλαβαίνεται, (το «καταλαβαίνεται» γράφεται «καταλαβαίνετε» πρόεδρε εκτός και θεωρείς ότι αυτοί που απευθύνεσαι είναι κάτι αόριστο χωρίς υπόσταση και σκόπιμα το γράφεις «καταλαβαίνεται») Γενική Συνέλευση χωρίς μέλη δεν μπορεί να γίνει». Να συνεχίσουμε εμείς την -πιθανή- σκέψη σου. Αφού λοιπόν δεν υπάρχουν μέλη και Γενική Συνέλευση (για Κλαδικό Συμβούλιο δεν το συζητάμε - αστεία πράγματα, χαζός είμαι να το κάνω), δεν υπάρχει και Ομοσπονδία. Άρα όλα τα θέματα μικρά και μεγάλα θα τα λύνει το ΣΑΤΑ (εγώ), μέχρι να πληρώσετε τη συνδρομή σας (ναι γιατί όσο την είχατε πληρωμένη τα λύναμε μαζί). Γιατί, επιπλέον ξέχασα να πω ότι αν δεν πληρώσετε τη συνδρομή σας δεν θα πάρετε και μπλοκ βεβαιώσεων ΚΤΕΟ για το τσιπάκι που δίνετε όταν αυτό καταστρέφεται ή αλλάζουν αυτοκίνητο τα μέλη σας. Πληρώστε λοιπόν τη συνδρομή σας και μην περιμένετε την εκκαθάριση και τον συμψηφισμό (να σας επιστραφεί το δεκάευρο) του επικείμενου Συνεδρίου γιατί αυτός (ο συμψηφισμός) πιθανότατα δεν θα έρθει ποτέ, αφού τα οικονομικά της Ομοσπονδίας δεν το επιτρέπουν πλέον σας διαβεβαιώνω.
Επειδή το άρθρο είναι μεγάλο δεν θα καταθέσω με την παρούσα τις δικές μου προτάσεις επί των θεμάτων του Κλάδου που αναφέρει στην επιστολή του ο πρόεδρος. Σύντομα όμως, το αργότερο την ερχόμενη εβδομάδα, θα καταθέσω την άποψή μου σε ένα σοβαρό θέμα, που και σ’ αυτό ο πρόεδρος, ως φαίνεται, αυτοσχεδίασε· και αναφέρομαι στο επικόμιστρο των Ράδιο ταξί, που αν ισχύσουν τα προτεινόμενα του προέδρου, κατά την άποψή μου, θα επικρατήσει αναταραχή, ειδικά στα Ράδιο ταξί της Περιφέρειας.           
Σπάρτη 27 Αυγούστου 2013
Σωτήρης Ροϊνός
Πρόεδρος Σωματείου ταξί Σπάρτης·
μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της
Πανελλήνιας Ομοσπονδίας ταξί.
Τηλ.: 6937 134229
Fax: 2731 500501

Σάββατο 24 Αυγούστου 2013

ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ «Η ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ»


Σχετικά με την τιμολογιακή πολιτική του ταξί .



Σε ένα εργασιακό περιβάλλον το οποίο τα τελευταία χρόνια αλλά περισσότερο μετά και την ψήφιση των Ν 4070 ο οποίος εισάγει στον κλάδο των επιβατικών μεταφορών ένα νέο όχημα άκρως ανταγωνιστικό προς το συμβατικό ταξί και του Ν4093 που με την σειρά του και αυτός εισάγει οχήματα επτά και εννέα θέσεων  θεωρούμε ότι δεν μπορούμε να τρέφουμε αυταπάτες ότι τίποτα δεν πρόκειται να αλλάξει στην επιβατική μεταφορά . Αντιθέτως θα πρέπει να βρούμε τους τρόπους εκείνους οι οποίοι θα μας καθιστούν τουλάχιστον ανταγωνιστικούς προς τις νέες αυτές μορφές μετακίνησης αλλά παράλληλα  και ελκυστικούς στο επιβατικό κοινό ταυτόχρονα όμως που θα εξασφαλίζουν σε έναν ικανοποιητικό βαθμό τον βιοπορισμό μας . Ένα από τα σημαντικότερα σημεία που πρέπει να σταθούμε και να εξετάσουμε ως πιθανότητα επίτευξης των παραπάνω σκοπών είναι το τιμολόγιο . Για να μπορέσουμε να κρατήσουμε το ήδη λιγοστό λόγο κρίσης επιβατικό κοινό θα πρέπει να το προσαρμόσουμε με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι ξεκάθαρο  στον πελάτη ,φτηνό σχετικά , αλλά και να μην διαφέρει από περιοχή σε περιοχή δημιουργώντας έτσι σύγχυση στον πελάτη  ,καχυποψία αλλά και συνθήκες εκκόλαψης αθέμιτου ανταγωνισμού . Λαμβάνοντας υποψιν από την πολυετή εμπειρία μας τις δυσλειτουργίες που παρουσιάζουν οι δυο ταρίφες το Σωματείο Χαλκιδικής προτείνει την δημιουργία μιας και μόνης  ταρίφας  (αμφοριακό τιμολόγιο ) η οποία κατά την άποψη μας θα έλυνε όλες τις στρεβλώσεις που δημιουργεί το υπάρχον σύστημα τιμολόγησης αλλά και ταυτόχρονα θα δημιουργούσε τις συνθήκες εκείνες οι οποίες θα επανατοποθετούσαν το ταξί σε κυρίαρχη  θέση  στον χώρο των επιβατικών μεταφορών . Παραθέτουμε παρακάτω μερικά από τα οφέλη της μιας και μόνης ταρίφας.

α) Με αυτόν τον τρόπο δεν θα μπορούσε κανένας ταξιτζής να επέμβει στο ταξίμετρο του αλλάζοντας το τιμολόγιο από διπλή σε μονή και αντίστροφα  αλλοιώνοντας έτσι την τελική τιμή κατά το δοκούν  (είτε για να αποκτήσει πελατεία ως φθηνότερος ,είτε για να κλέψει τον ανυποψίαστο πελάτη .

β) Στις μικρές διαδρομές θα αυξάνονταν λίγο το κόστος μεταφοράς (άρα και τα έσοδα του αστικού ταξί )αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα γινόταν απαγορευτικό για τον πελάτη

γ) Με αυτήν την μικρή αύξηση η οποία αντίστροφα θα ήταν μια μικρή μείωση για την νυχτερινή βάρδια  το κόστος μεταφοράς των πελατών θα ήταν γνωστό εκ των προτέρων κι έτσι ο πελάτης θα αποκτούσε μεγαλύτερη σιγουριά  και εμπιστοσύνη στο ταξί . Με αυτόν τον τρόπο θα επιτυγχάνονταν και η αύξηση του επιβατικού κοινού ιδιαίτερα τις νυχτερινές ώρες,

δ) θα τελείωνε μια και δια παντός ο βραχνάς των περιμετρικών ζωνών και όσα προβλήματα απορρέουν από την μη τήρηση των ορίων  είτε εσκεμμένα ,είτε λόγο  άγνοιας αφού ο ταξιτζής δεν θα είχε λόγο να παρέμβει στο ταξίμετρο και να αλλάξει την ταρίφα (αλλά ούτε και θα μπορούσε ).

ε) Λύνει άμεσα τα προβλήματα αθέμιτου ανταγωνισμού μεταξύ όμορων περιοχών  αφού για όλη την διαδρομή  και από τις δυο πλευρές υπάρχει η ίδια ακριβώς ταρίφα και επιπλέον δίνει την σιγουριά στον πελάτη ότι για να διανύσει την ίδια διαδρομή χρειάζεται να έχει στην τσέπη του τα ίδια χρήματα.

ε) Στις μεγάλες διαδρομές το κόστος θα μειωνόταν αφού όσο μεγαλύτερη απόσταση θα διένυε το ταξί τόσο μεγαλύτερη θα ήταν η έκπτωση  καθιστώντας έτσι το ταξί ένα μέσον που θα μπορούσε να επιλέξει ο πελάτης χωρισ να φοβάται ότι θα του πάρουμε το κεφάλι .


Σκεφτείτε μόνο ότι ένας πελάτης ο οποίος θα πάρει ταξί για να διανύσει μια απόσταση  100 χιλ με επιστροφή  στις 00:30 με πέντε λεπτά αναμονή   θα πρέπει να πληρώσει τετραπλή ταρίφα δηλαδή γύρο στα 240 ευρο .(διπλή για να πάει και διπλή για να επιστρέψει ). Αναλογιστείτε λοιπόν ποιος από εμάς θα πλήρωνε αυτά τα χρήματα . Η απάντηση είναι κανένας.  Αν όμως πλήρωνε γύρο στα 170 ευρο με μια μικρή αλλά σημαντική έκπτωση ενσωματωμένη στο ταξίμετρο ίσως να το σκεφτόταν.


Αυτά και άλλα πολλά που δυστυχώς δεν μπορούμε να αναλύσουμε με μια μόνο  επιστολή  θεωρούμε ότι καθιστούν επιβεβλημένη την χρήση μίας και μόνο ταρίφας .
Επιπλέον ζητούμε για άλλη μια φορά να τηρήσετε την υπόσχεση που δώσατε στο τελευταίο κλαδικό και να συγκαλέσετε άμεσα γενική συνέλευση ή έστω κλαδικό συμβούλιο έτσι ώστε και αυτό το θέμα να τεθεί επί τάπητος και να μην προχωρήσετε σε αποφάσεις χωρις να ακούσετε προηγούμενος τις απόψεις μας και χωρις να τις θέσετε σε ψηφοφορία . 











ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ


Παρασκευή 23 Αυγούστου 2013




ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΠΟΕΙΑΤΑ
ΣΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-ΘΡΑΚΗΣ
Αθήνα 23/8/13
Αγαπητοί συνάδελφοι
Διάβασα με πολύ μεγάλη προσοχή την επιστολή που μου στείλατε και σας απαντώ στα ερωτήματά σας.

1.Το σχέδιο που δόθηκε για διαβούλευση απορρέει από την υποχρέωσή μου και την επιθυμία μου ως πρόεδρος του κλάδου, να βλέπω και να προτείνω πράγματα που μπορούν να βελτιώσουν τη δουλειά μας.
2. Σε όλο τον κόσμο, ο ταξιτζής έχει δικαίωμα να χρησιμοποιεί όχημα μέχρι 9 θέσεων . Το ίδιο συμβαίνει και στην Ελλάδα. Αν ο συνάδελφος επιθυμεί να μετατρέψει το συμβατικό όχημα των 5 θέσεων σε εφταθέσιο ή εννιαθέσιο, έχει αυτή τη δυνατότητα. Είναι αυτονόητο, ότι αυτό θα γίνει μέσα από τις υπάρχουσες άδειες.
3. Το όριο ηλικίας για τον κάτοχο ειδικής άδειας  αφορά τις ελεγκτικές επιτροπές. Αυτές θα ορίσουν, αν κάποιος μπορεί να οδηγεί μέχρι τα 69 ή και περισσότερο, όπως συμβαίνει σε άλλες χώρες.






4. Είμαι υπέρ της εφαρμογής των κανόνων που ορίζει το καταστατικό κάθε ραδιοταξί. Τα οχήματα ΕΙΔΙΜΙΣΘ εργάζονται μόνο με συμβάσεις ακόμη και μετά από τηλεφωνική κλήση,  είτε είναι εντός ραδιοταξί είτε όχι.
5. Υπερασπίζομαι  κάθε μορφή οργάνωσης που στοχεύει στην αναβάθμιση των υπηρεσιών του ταξί και κατ επέκταση του κλάδου μας.
6. Θεωρώ, ότι το πιο σωστό είναι, να υπάρχει η δυνατότητα του συναδέλφου να μετατρέψει την άδειά του σε ΕΙΔΙΜΙΣΘ, όποτε εκείνος το κρίνει σκόπιμο.
7.Είμαι υπέρ της εφαρμογής του νόμου και της αγορανομικής διάταξης που ισχύει.  Κάθε μεταφορά έχει ένα συγκεκριμένο κόστος και δεν πρέπει να αλλάζει, ούτε προς τα πάνω ούτε προς τα κάτω για κανέναν, είτε πρόκειται για ραδιοταξί , είτε πρόκειται για εταιρίες ηλεκτρονικής κράτησης ή εκμίσθωσης ταξί.
8. Η απόκτηση ειδικής άδειας αφορά τις επιτροπές του Υπουργείου Μεταφορών. Εν τούτοις σας ενημερώνω ότι η νομοθεσία προβλέπει κατώτατο όριο ηλικίας για την έκδοση ειδικής άδειας τα 21 χρόνια.
9. Είμαι υπέρ ενός σωστού τιμολογίου προσαρμοσμένο στις σημερινές δυνατότητες του επιβατικού κοινού. Να υπενθυμίσω ότι, ήσασταν από αυτούς που πολεμήσατε την μεγάλη αύξηση που είχαμε πετύχει επί Στυλιανίδη και μετά από δικές σας πιέσεις δεν πέρασε το τρίτο μέρος της αύξησης ,όταν κόπηκε από τον Ρέππα. Σε ότι αφορά την μείωση του τιμολογίου στην Αττική ,είναι ένα ζήτημα που θα το χειριστεί το ΣΑΤΑ, όπως και όταν πρέπει.
10. Είναι πολύ εύκολο να συγκληθεί Γενική Συνέλευση και φυσικά το προεδρείο κι εγώ προσωπικά , το επιθυμούμε. Αυτή τη στιγμή δικαίωμα συμμετοχής στη Γενική Συνέλευση έχουν ελάχιστα σωματεία που είναι ταμειακώς εντάξει. Όπως καταλαβαίνεται,  Γενική Συνέλευση χωρίς μέλη δεν μπορεί να γίνει.
Ο Πρόεδρος της ΠΟΕΙΑΤΑ

Θύμιος Λυμπερόπουλος

Τετάρτη 14 Αυγούστου 2013

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΑΞΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΘΡΑΚΗΣ

ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ &ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΠΟΕΙΑΤΑ 
κ. Θύμο Λυμπερόπουλο & ΕΠΙΚΕΦΑΛΕΙΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΑΡΑΤΑΞΕΩΝ.
(Δήμου ,Κισσά, Σκέντζο , Μαυρίκη ,Κρεμίδα )

Κύριοι μετά το Δ. Σ στις 17/7/2013 προέκυψαν κάποια ζητήματα σοβαρά κατά την άποψη μας που χρίζουν από μέρος σας διευκρινίσεις. 
Θα θέλαμε την άποψη τόσο του προεδρείου όσο και των επικεφαλείς των παρατάξεων που απαρτίζουν το ΔΣ της ΠΟΕΙΑΤΑ. 
Θεωρούμε ότι οι απόψεις τόσο του προεδρείου όσο και των παρατάξεων θα ξεκαθαρίσουν το τοπίο προς τους χιλιάδες συναδέλφους που με αγωνιά βλέπουν αλλά και ακούν για τις εξελίξεις των τελευταίων ημερών και αφορούν το περίφημο σχέδιο νόμου που το προεδρείο προωθεί προς την υλοποίηση και ψήφισή του.
Άποψη μας είναι ότι:
Τέτοια σοβαρά ζητήματα όπως αυτά που προέκυψαν από το προσχέδιο νόμου είναι καθαρά θέμα συζητήσεις και διαβούλευσης των σωματείων μέσα από τα θεσμικά όργανα. Δεν νομιμοποίητε ούτε εξουσιοδοτείτε κανένα Δ. Σ και προεδρείο να αυθαιρετεί και να αποφασίζει ερήμην του κλάδου. 
ΖΗΤΟΥΜΕ α) Την άποψη των παρατάξεων της ΠΟΕΙΑΤΑ για τον χειρισμό του προεδρείου .
Β) Την πλήρη άποψη των παρατάξεων και προεδρείου στα παρακάτω καίρια ερωτήματα.

1. Το σχέδιο αυτό δόθηκε από το προεδρείο για διαβούλευση προς τα διοικητικά μέλη και την προώθηση από αυτά προς τα σωματεία για να αποτυπωθεί η βούληση του κλάδου; η σαν τετελεσμένο γεγονός διαβούλευσης του προεδρείου και ενημέρωση των μελών; 
2. Είστε υπέρ της κυκλοφορίας 7θεσιων (μαύρα ταξί) και τα προωθείτε εσείς ;
3. Είστε υπέρ της επέκτασης των 69 ετών για κάτοχο ειδικής άδειας;
4. Είστε υπέρ το να δίνεται το δικαίωμα στα 7θεσια και 9θεσια να κάνουν χρήση ΡΑΔΙΟ ΤΑΞΙ;
5. Είστε υπέρ για την μετατροπή των Ρ/Τ μόνο σε ΑΕ και συνεταιρισμούς απαγορεύοντας τις άλλες μορφές εταιρίας ;
6. Είστε υπέρ κατά το άρθρο 85 παρ.5 του 4070/12 και εκεί που υπολείπονται άδειες βάση του μαθηματικού τύπου να μην υπάρχει περιορισμός από τον περιφερειάρχη για το πόσες από αυτές τις άδειες μπορούν να μετατραπούν σε ΕΙΔΜΙΣΘ; η να υπόκεινται και αυτές στον επιμερισμό του περιφερειάρχη ;
7. Είστε υπέρ του υποχρεωτικά εισπρακτέου επικομίστρου των Ρ/Τ και την ρατσιστική αντιμετώπιση ποινών σε Ρ/Τ έναντι των άλλων μεταφορικών εταιριών;
8. Είστε υπέρ της εξάμηνης κατοχής διπλώματος και την απόκτηση ειδικής άδειας στα 18,5 ;
9. Είστε υπέρ της μύωσης της διπλής ταρίφας με αυτό τον τρόπο που μας περιγράψατε στο έγγραφο που στείλατε στα σωματεία;
10. Πότε προτίθεστε να συγκαλέσετε Γενική Συνέλευση;
Σας θυμίζουμε απλώς ότι είστε εκπρόθεσμοι της ημερομηνίας που προβλέπει το καταστατικό.
Κύριε πρόεδρε και κύριοι του ΔΣ και επικεφαλείς των παρατάξεων ,τα σωματεία και Ρ/Τ της περιφέρειας μας ομόφωνα στο Π. Σ που πραγματοποιήθηκε στις 7/8/2013 πήρε κάποιες αποφάσεις που σας απέστειλα με την μορφή δυο ψηφισμάτων . 
Σύσσωμοι λοιπόν απαιτούμε σε εύλογο χρόνο από σήμερα και πριν να είναι αργά για τον κλάδο να πραγματοποιήσετε την Γενική Συνέλευση που υποχρεούστε βάση του νόμου και του καταστατικού. 
Σε διαφορετική περίπτωση με τας λύπης μας θα προσφύγουμε σε όλες εκείνες τις σύννομες ενέργειες που προβλέπει ο νόμος και το καταστατικό της ΠΟΕΙΑΤΑ.
Με πραγματική αγωνία για την ενότητα και την καλύτερη αντιμετώπιση των προβλημάτων του κλάδου .

                  Ο                                                                                                       Ο
          ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                                            

                                                                                                         Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ 
ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ                                         ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΑΔΗΣ ΜΑΡΙΟΣ