17.05.2011
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: κ. Τσιόκα Καλησπέρα σας!
Χ. ΤΣΙΟΚΑΣ: Καλησπέρα! Καλησπέρα σε όλους κ. Σκουρή!
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τι ετοιμάζετε τώρα; Τι θα κάνετε; Αν και μας είπε πολλά ο κ. Λυμπερόπουλος χθες, μας είπε για μια άριστη συνεργασία με τον κλάδο.
Χ. ΤΣΙΟΚΑΣ: Νομίζω ότι είναι ώριμα πλέον τα πράγματα να προσεγγίσουμε το μέσο ευρωπαϊκό όρο, προκειμένου να απαντήσουμε σε τρία ερωτήματα: Πρώτον την ικανότητά μας στην πρόσβαση στο επάγγελμα, δεύτερον μορφές οργάνωσης που θα παρέχουν καλύτερες υπηρεσίες, αποτελεσματικότερες και σύγχρονες. Άρα, λοιπόν αυτό που επιχειρούμε είναι να κάνουμε μια κουβέντα, προκειμένου έχοντας το παράδειγμα της Γαλλίας στο Παρίσι, της Ισπανίας στη Μαδρίτη, της Ιταλίας στη Ρώμη και της Γερμανίας στο…..
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι, αλλά εκεί τα ΤΑΞΙ είναι πραγματικά ΤΑΞΙ, το είπα και χθες. Εδώ είναι βοηθητικά μέσα συγκοινωνίας. Πολλά ΤΑΞΙ, φθηνά ΤΑΞΙ, κακές πολλές φορές υπηρεσίες, κακοπληρωμένοι άνθρωποι με προβλήματα…
Χ. ΤΣΙΟΚΑΣ: Ωραία, να οργανώσουμε λοιπόν τα υφιστάμενα ΤΑΞΙ κατ’ αρχήν σε πιο λειτουργική βάση. Μην ξεχνάτε ότι ο ν. 3919/11 προσδιορίζει την ανάγκη απελευθέρωσης ή οργάνωσης των επαγγελμάτων μέχρι το τέλος του Ιουνίου. Άρα το πρώτο που βλέπουμε είναι αυτό. Τι πρέπει να κάνουμε σε σχέση με το νόμο για τα ΤΑΞΙ.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα λοιπόν θα παραμείνουν τόσα, για παράδειγμα στην Αθήνα, θα μείνουν όσα είναι σήμερα;
Χ. ΤΣΙΟΚΑΣ: Εκείνο που μας προβληματίζει πάρα πολύ και, έχοντας αυτές τις εμπειρίες που σας προανέφερα, είναι να δούμε ένα σύστημα αξιοκρατικό για να μη χρειάζεται ούτε το πελατειακό, κάθε Υπουργός και κάθε Νομάρχης να δίνει όποτε θέλει άδειες, αλλά και ούτε να είναι κλειστό, με την έννοια ότι να μη λαμβάνει κανείς υπόψη τα δεδομένα και τις ανάγκες που εξελίσσονται σε κάθε περιοχή. Ξέρουμε ότι το ΤΑΞΙ είναι επιβατικό μέσο δημόσιας χρήσης, δηλαδή το κράτος εκχωρεί ένα δικαίωμα και ως εκ τούτου πρέπει να διασφαλίζει και την κοινωνική συνοχή και να υπερασπίζεται το περιβάλλον, την ποιότητα, την κίνηση και την ασφάλεια. Ως εκ τούτου, λοιπόν, αντικειμενικοποιούμε το σύστημα έχοντας υπόψη την εμπειρία της Ευρώπης. Δηλαδή, θα μπορούσε κανείς να διαιρέσει τον πληθυσμό με τις ανάγκες σε ΤΑΞΙ, με τις διανυκτερεύσεις, με το αν το μέρος είναι πολυτροπικό, δηλαδή έχει αεροδρόμια, λιμάνια, κλπ.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σίγουρα, αυτά είναι τεχνικά για τους ακροατές. Για παράδειγμα, ένα πρώτο μήνυμα ακροατή, μας λέει: «Τι εννοεί μορφές οργάνωσης ο κ. Τσιόκας; Όλοι σε εταιρεία;»
Χ. ΤΣΙΟΚΑΣ: Κατ’ αρχήν εταιρείες υπάρχουν και τώρα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι, εννοείτε τα ΡΑΔΙΟΤΑΞΙ φαντάζομαι.
Χ. ΤΣΙΟΚΑΣ: Βεβαίως. Όποιος θέλει, προφανώς μπορεί να δημιουργήσει. Θα μπορούσε κανείς να δει και κάτι τέτοιο, πιο σύγχρονες μορφές, δηλαδή είναι ένας πελάτης που θέλει πιο σύγχρονες μορφές εξυπηρέτησης. Θα μπορούσε κάποιος να δει και μεμονωμένα ως ατομικός επαγγελματίας, όπως είναι τώρα. Όμως σε κάθε περίπτωση αυτή η πρόσβαση στο επάγγελμα προϋποθέτει ένα σύγχρονο οδηγό αδειών, μια τέτοια κουβέντα θέλουμε να ανοίξουμε με τις διοικήσεις. Χρειάζεται μια σύγχρονη μορφή παροχής υπηρεσιών και καλύτερες λειτουργίες στα ΤΑΞΙ. Για παράδειγμα, στην Ευρώπη υπάρχει και ειδική κατηγορία ΤΑΞΙ, πιο «προσωπική».
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: κ. Τσιόκα, επειδή αποφύγατε να το αποσαφηνίσετε, θα μπουν εταιρείες στο χώρο ή δε θα μπουν;
Χ. ΤΣΙΟΚΑΣ: κ. Παπαδόπουλε, σας το απαντάω με πολύ μεγάλη σαφήνεια. Εταιρείες υπάρχουν και τώρα. Με αυτή την έννοια…..
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δε μιλάμε για τέτοιες εταιρείες, για ΡΑΔΙΟΤΑΞΙ, δε μιλάμε δηλαδή για κάποιους μεμονωμένους οδηγούς ΤΑΞΙ, οι οποίοι συνασπίζονται και κάνουν ένα ΡΑΔΙΟΤΑΞΙ, εδώ μιλάμε για εταιρείες. Αν θα υποχρεωθούν, δηλαδή να δώσουν τα ΤΑΞΙ τους σε κάποια εταιρεία, αυτά εννοούν αυτοί οι άνθρωποι.
Χ. ΤΣΙΟΚΑΣ: Είναι σε μια συζήτηση που κάνει ο κλάδος με το Υπουργείο. Θέλω όμως να σας πω ποιες είναι οι κόκκινες γραμμές, διότι όλα τα άλλα προ/υποθέτουν μια κατάληξη σε μία συζήτηση. Θέλω να σας πω ότι δε θέλουμε ολιγοπώλιο είτε με την έννοια της εταιρείας, να πάρει κάποιος και να μαζέψει όλα τα ΤΑΞΙ σε μια εταιρεία, λοιπόν δε θέλουμε. Δε θέλουμε ολιγοπώλιο, δε θέλουμε μονοπώλιο. Θέλουμε να λειτουργήσει η αγορά, ο ανταγωνισμός με όφελος την παροχή καλύτερων υπηρεσιών. Είτε από μεμονωμένο, είτε από εταιρείες, κοινοπραξίες ή συνεταιρισμούς.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπάρχει περίπτωση να ανακληθούν άδειες, διότι μόνος σας είπατε να υπάρχει αναλογία πληθυσμιακή και η Αθήνα, για παράδειγμα, έχει πολύ περισσότερα ΤΑΞΙ συγκριτικά με όλες τις μεγαλουπόλεις σε σχέση με τον πληθυσμό της.
Χ. ΤΣΙΟΚΑΣ: Αυτό είναι μεγάλη αλήθεια και θέλω να σας πω ότι και με ΤΡΟΙΚΑ που το συζητήσαμε χθες, το κατανόησε. Εκείνο λοιπόν που θέλω να σας πω είναι ότι προφανώς θα πρέπει να πάμε σε μία αντιστοίχιση με την Ευρώπη. Προφανώς σε όλες τις περιοχές θα υπάρχει μια τέτοια αντιστοίχιση που θα προκύπτει μέσα από ένα αλγόριθμο αντικειμενικά και χωρίς «μπάρμπα στην κορώνη». Λοιπόν, μπορεί κάποιες περιοχές να φανεί ότι έχουν περισσότερα ΤΑΞΙ από όσα πρέπει. Λοιπόν, σε αυτή την περίπτωση είναι προφανές ότι δε θα μηδενιστεί η περιουσία κάποιου. Δε νομίζω ότι ο νομοθέτης πρέπει να προβλέψει ότι «εγώ αφαιρώ την άδεια όταν κάποιος έχει ήδη άδεια».
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μπορεί όμως να δοθεί η δυνατότητα να μετατραπεί η άδεια σε άδεια για βανάκι για παράδειγμα; Λέω εγώ.
Χ. ΤΣΙΟΚΑΣ: Πάμε τώρα για το τι άλλες μορφές ΤΑΞΙ θα μπορούσε κανείς να κουβεντιάσει. Σας λέω, είναι μια κουβέντα που γίνεται πάρα πολύ καιρό, τη βλέπουμε και στην Ευρώπη, θα δούμε πως μπορεί να εφαρμοστεί για την Ελλάδα. Υπάρχουν και εξαθέσια και επταθέσια στην Ευρώπη και οκταθέσια για παράδειγμα είναι τρία ζευγάρια, έξι φίλοι, μια μεγάλη οικογένεια, που θα ήθελε ένα βανάκι. Θα μπορούσε να κυκλοφορεί ένα τέτοιο ΤΑΞΙ. Τώρα το ερώτημα, βέβαια, που θα προβάλετε εσείς είναι: αυτό θα προκύπτει από τον υφιστάμενο κορμό ή θα είναι εξτρά στον αριθμό;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ακριβώς αυτό ρώτησα πριν. Και θα’ ναι με τη θέληση αυτού που θα δώσει την άδειά του ή υποχρεωτικά;
Χ. ΤΣΙΟΚΑΣ: Εκείνο λοιπόν που συζητάμε είναι να δούμε ποιος είναι ο αριθμός, τι βγάζει ο αλγόριθμος, με βάση αυτά να δούμε από πού θα μπορούσε να αξιοποιηθεί ένα τέτοιο σενάριο, αν θέλει κάποιος να το μετατρέψει ή όχι ή αν προκύπτει μετά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι, αλλά θα έχετε μια κατεύθυνση τώρα κ. Γενικέ, δε γίνεται γενικώς.
Χ. ΤΣΙΟΚΑΣ: Η κατεύθυνση είπα είναι ότι πρέπει να δούμε αυτές τις μορφές οργάνωσης και να τις συζητήσουμε με έναν ομαλό τρόπο, που να μην ευτελίζει την αξία των περιουσιακών στοιχείων που επένδυσαν, αλλά από την άλλη πλευρά να βελτιώνει τις επιλογές και τις υπηρεσίες που παρέχονται σε μια τουριστική χώρα, όπως είναι η Ελλάδα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να ρωτήσω κάτι κι εγώ; Σε σχέση, εκτός από τα βανάκια, που εκεί πραγματικά είμαστε διαφορετικοί από την Ευρώπη, επειδή είπατε ότι υστερούμε σε πολλούς τομείς, ποιους άλλους τομείς θα εντοπίζατε ότι υστερούμε έναντι της Ευρώπης; Γιατί προσπαθώ, έχουμε ταξιδέψει όλοι σε ευρωπαϊκές πόλεις, προσπαθώ να σκεφτώ. Ειλικρινά, δεν ξέρω, υπάρχουν και καλά, υπάρχουν και κακά, αλλά τη δική σας άποψη.
Χ. ΤΣΙΟΚΑΣ: Κοιτάξτε, να σας πω κάτι τώρα. Υπάρχει , ας πούμε το λαϊκό ΤΑΞΙ, αυτό που κυκλοφορεί και σταματάει παντού, θα μπορούσε να υπάρχει κι ένα ΤΑΞΙ, με άλλα χαρακτηριστικά, να λειτουργούσε πιο πριβέ, με άλλη μορφή οργάνωσης, άλλο τιμολόγιο, χρώμα και διαδικασίες πρόσβασης για τον πελάτη. Θα μπορούσε να δει κανένας κάποια τέτοια. Υπάρχουν τέτοιες μορφές για παράδειγμα στην Κύπρο, το Βερολίνο,κλπ.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και στη Νέα Υόρκη υπάρχουν τέτοια, τα οποία δεν έχουν ταξίμετρο όμως και γίνεται συμφωνία για την κούρσα με τον πελάτη.
Χ. ΤΣΙΟΚΑΣ: Αλλά αυτό είναι οργανωμένο με εταιρείες ή κοινοπραξίες ή συνεταιρισμούς. Λοιπόν, αυτά τα βλέπουμε. Θα τα δούνε και οι ενδιαφερόμενοι. Πάντως μια τουριστική χώρα σαν τη δικιά μας είναι προφανές ότι αυτό λείπει. Δηλαδή μπορεί να έρθει κάποιος δέκα μέρες ένα μήνα και να λέει ότι εγώ δε θέλω να κυκλοφορώ με ΤΑΞΙ που έχει διακριτικά, το ΤΑΞΙ σημερινού τύπου, θέλω να κυκλοφορώ πιο ιδιωτικά με συμφωνία ημέρας ή χιλιομέτρων για παράδειγμα. Αλλά πρέπει να έχει ένα καθαρό τιμολόγιο, μια καθαρή οργάνωση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το τιμολόγιο θα αλλάξει όπως είναι σήμερα;
Χ. ΤΣΙΟΚΑΣ: Το τιμολόγιο ορίζεται με Κοινή Υπουργική Απόφαση. Δε μας έχει προκύψει κάποιο τέτοια σκέψη. Σε μια περίοδο κρίσης τώρα, δε νομίζω ότι….
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Νομίζω ότι και οι ίδιοι οι ταξιτζήδες δε θα το επιχειρούσαν. Τώρα αν χρειαστεί κάποιος μια άδεια να την πάρει ή να την μετατρέψει θα είναι με τιμές που υπάρχουν στα επίσημα έγγραφα και που οι φίλοι ταξιτζήδες λένε ότι είναι τιμές πολύ χαμηλότερες από τις πραγματικές, τις τιμές πιάτσας ή θα είναι σε τιμή πιάτσας;
Χ. ΤΣΙΟΚΑΣ: κ. Σκουρή, επειδή το καταλαβαίνω αυτό και καταλαβαίνω ότι και αυτά που λέω τώρα μπορεί να δημιουργούν στην αγορά, να χτυπάει το κοντέρ του κόστους έτσι και αλλιώς. Θέλω, λοιπόν, να είμαι σαφής ότι δεν έχουμε καμία πρόθεση να μηδενίσουμε περιουσίες.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να μειώσετε;
Χ. ΤΣΙΟΚΑΣ: Σας λέω ότι η πρόθεσή μας είναι αντικειμενικοποίηση και η αντιστοίχιση με την ευρωπαϊκή εμπειρία. Εκείνο που σκεφτόμαστε και είναι μια ενδιαφέρουσα άποψη είναι να βάλουμε σε καθεστώς διαφάνειας την αγοραπωλησία του ΤΑΞΙ.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή;
Χ. ΤΣΙΟΚΑΣ: Δηλαδή, μια ιδέα που υπήρχε και είχε μπει στο τραπέζι και θα τη θέσουμε υπόψη όλων των ενδιαφερομένων, θα ήταν να δούμε αν μπορούμε όταν κάποιος θέλει να πουλήσει, να μεταβιβάσει, κάποιος σταμάτησε δε θέλει, βγήκε στη σύνταξη, τα παιδιά του δε θέλουν, κλπ., να βγαίνει και σε διαγωνισμό πλειοδοτικό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να βγαίνει σε διαγωνισμό, κάτι καινούριο αυτό. Και να μην μπορεί διαφορετικά να την πουλήσει μόνος.
Χ. ΤΣΙΟΚΑΣ: Θα πάρει ό,τι τιμή θέλει αυτός, αλλά να υπάρχει για παράδειγμα κάθε Τετάρτη ένας πλειοδοτικός διαγωνισμός π.χ. λέω τώρα κάθε Τετάρτη, ενδεικτικό είναι αυτό. Συμβαίνει σε ορισμένες χώρες. Είναι αντικειμενικό. Κανείς να μην μπορεί να κρύβει κάτι. Δηλαδή και για την αγορά είναι καθαρό και για την οικονομία είναι πολύ πιο καθαρό και για την πρόσβαση στην άδεια και να είναι ακόμη πιο καθαρό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και αυτοί που έχουν μάντρες; Οι μαντράδες, πως λέγονται; Αυτοί θα στενοχωρηθούν λίγο αν γίνουν έτσι τα πράγματα. Γιατί δεν το μαζεύετε κάπως γιατί υπάρχει θέμα σοβαρό φαντάζομαι. Εκμεταλλεύονται κόσμο. Γιατί δεν τους συλλαμβάνετε παρεπιπτόντως;
Χ. ΤΣΙΟΚΑΣ: Είμαστε 18 μήνες σε αυτό το Υπουργείο. Καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε παθογένειες σε πολλαπλά επίπεδα, όχι μόνο αυτά που λέτε, αλλά π.χ. των σχολών οδήγησης να σα πω ότι ο κόσμος θέλει ένα αδιάβλητο σύστημα για να τελειώνει η πρόσβαση στην άδεια οδήγησης ή …..
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μεγάλο θέμα ανοίγετε τώρα. Λοιπόν, θα ξανακλείσουμε ραντεβού γιατί πρέπει να πάμε σε δελτίο ειδήσεων και να σας ευχαριστήσουμε πραγματικά κ. Τσιόκα. Είναι πολύ χρήσιμη η συζήτηση και για τους φίλους ταξιτζήδες.
Χ. ΤΣΙΟΚΑΣ: Να’ στε καλά!
Ετικέτες
- ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ (16)
- ΑΠΟΨΕΙΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ (4)
- ΑΡΘΡΑ (15)
- ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ (1)
- ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ (18)
- Ο blogger Xτύπησε (16)
- ΣΥΜΒΑΝΤΑ (3)
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
me ti kritiria ua dosh adeies
ΑπάντησηΔιαγραφή