ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑσ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑσ ΤΑΞΙ
ΘΡΑΚΗΣ 1 ΚΟΡΙΝΘΟΣ Τ.Κ. 20100
ΤΗΛ. 27410 24844 FAX. 27410-26900
Κιν.: 6944189676, 6932388771
Ε Ν Η Μ Ε Ρ Ω Τ Ι Κ Ο Δ Ε Λ Τ Ι Ο
Κόρινθος 18 Δεκεμβρίου 2011
Την Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου 2011 και ώρα 16.00, στην Τρίπολη, στο χώρο των γραφείων της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών, Βιοτεχνών Αρκαδίας, πραγματοποιήθηκε ενημερωτική συνάντηση στελεχών του κλάδου των ταξί της Πελοποννήσου με τον υπεύθυνο του Τομέα Μεταφορών & Επικοινωνιών της Νέας Δημοκρατίας (βουλευτή Κοζάνης) κ. Μιχάλη Παπαδόπουλο. Η πραγματοποιηθείσα συνάντηση, έγινε με πρωτοβουλία του κ. Παπαδόπουλου, εντάσσεται στο πλαίσιο επαφών και συναντήσεών του με την Πανελλήνια Ομοσπονδία, τα Περιφερειακά Συμβούλια και τα πρωτοβάθμια Σωματεία ιδιοκτητών ταξί της χώρας και ήταν η τρίτη κατά σειρά επαφή του με Σωματεία ταξί της Περιφέρειας, ύστερα από αυτή που πραγματοποιήθηκε προ διμήνου στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και αυτή που πραγματοποιήθηκε την 10/12/11 στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.
Στη συνάντηση παραβρέθηκαν οι εκπρόσωποι των Σωματείων ταξί, των Ράδιο ταξί και των Συνεταιρισμών ταξί και από τις πέντε Περιφερειακές Ενότητες της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Από τη Νέα Δημοκρατία, εκτός του κ. Παπαδόπουλου, παραβρέθηκαν ο γραμματέας του κόμματος (και βουλευτής Αρκαδίας) κ. Ανδρέας Λυκουρέντζος, οι βουλευτές Λακωνίας κ.κ. Αθανάσιος Δαβάκης και Γρηγόρης Αποστολάκος, ο βουλευτής Αργολίδας κ. Γιάννης Ανδριανός και ο βουλευτής Κορινθίας κ. Κων/νος Κόλλιας. Τον κ. Παπαδόπουλο συνόδευε και η συνεργάτης του στον Τομέα Μεταφορών κ. Ευαγγελία Τσάγκα, πρώην (συνταξιούχος) Γενική Διευθύντρια του Υπουργείου Μεταφορών. Παρών στη συνάντηση ήταν και ο πρόεδρος της Νομαρχιακής Επιτροπής Αρκαδίας του κόμματος κ. Γιώργος Μαρκόπουλος. Τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου κ. Πέτρο Τατούλη εκπροσώπησε ο περιφερειακός σύμβουλος Αρκαδίας κ. Κώστας Μπεντεβής. Τον κ. Δημήτρη Δράκο εκπροσώπησε ο περιφερειακός σύμβουλος Αρκαδίας κ. Παναγιώτης Βαλασόπουλος.
Στον κ. Παπαδόπουλο και στους βουλευτές εκτέθηκαν τα ιδιαίτερα προβλήματα του κλάδου των ιδιοκτητών ταξί της Περιφέρειας Πελοποννήσου (ανυπαρξία ελέγχου, αναγκαιότητα άμεσης συγκρότησης μεικτών κλιμακίων ελέγχου και πειθαρχικών Συμβουλίων, υποκλοπή μεταφορικού έργου από πουλμανάκια, Ε.Ι.Χ. και αυτοκίνητα τύπου βαν κλπ). Επιπλέον αναφέρθηκε στους βουλευτές το πολύ σοβαρό θέμα επιβίωσης και ομαλής συνέχειας και λειτουργίας του κλάδου, αυτό της αδυναμίας της πλειοψηφίας των ιδιοκτητών ταξί της Περιφέρειάς μας για την καταβολή των ασφαλιστικών τους εισφορών στον Ο.Α.Ε.Ε. Έγινε έκκληση στον κ. Παπαδόπουλο και στους βουλευτές, άμεσα, τώρα, να συμβάλουν έτσι ώστε, πέρα των ευνοϊκών ρυθμίσεων παλαιότερων οφειλών στον Ο.Α.Ε.Ε., το Υπουργείο Εργασίας να θεσμοθετήσει νέες ασφαλιστικές κατηγορίες, πολύ χαμηλότερες από τις ισχύουσες, στις οποίες να εντάσσονται (προαιρετικά) όσοι –και για όσο διάστημα- αδυνατούν να καταβάλουν τις προβλεπόμενες από την ασφαλιστική τους κατηγορία εισφορές. Επίσης αναφέρθηκε ότι σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να καταργηθεί και η υποχρέωση προσκόμισης της ασφαλιστικής ενημερότητας των ιδιοκτητών ενός ταξί από τον Ο.Α.Ε.Ε. για το έλεγχο του ταξί από το ΚΤΕΟ, δεδομένου ότι αυτή η υποχρέωση συνιστά ανισότητα, αφού σε κανέναν άλλο επαγγελματικό κλάδο δεν ζητείται τέτοια βεβαίωση (π.χ. σε Ι.Χ. αυτοκίνητα ιδιοκτησίας επιχειρήσεων και επιτηδευματιών που χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την άσκηση της επιχειρηματικής-επαγγελματικής δραστηριότητας δεν απαιτείται η προσκόμιση σχετικής βεβαίωσης των ιδιοκτητών τους). Περαιτέρω, αναφέραμε στον κ. Παπαδόπουλο και τους βουλευτές την άποψή μας, ότι η επιταγή του νόμου υποχρέωσης προσκόμισης ασφαλιστικής ενημερότητας από τον Ο.Α.Ε.Ε. όλων των συνιδιοκτητών ενός Ε.Δ.Χ. ταξί, είναι αντισυνταγματική, λόγω του ότι ενδεχόμενη αδυναμία προσκόμισης ενημερότητας ενός εκ των συνιδιοκτητών μπλοκάρει τον έλεγχο του Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου ταξί, συνεπώς το ακινητοποιεί, και έτσι παράγει πολύ δυσμενή αποτελέσματα (απώλεια εισοδήματος, εργασίας, κλπ) και στον άλλο (ανεύθυνο) συνιδιοκτήτη που είναι ασφαλιστικά ενήμερος.
Σχετικά με το θέμα της έδρας κάθε ταξί, επισημάνθηκε από μέρους μας η αναγκαιότητα παραμονής των ταξί στα διοικητικά όρια των σημερινών τους εδρών και σε καμία περίπτωση να μην γίνει μετακίνηση εδρών και συγκέντρωση των ταξί στο κέντρο των δήμων. Το πνεύμα και το γράμμα του νόμου του «Καλλικράτη» δεν απαξιώνει τα δημοτικά διαμερίσματα των δήμων, αντίθετα τα ενισχύει. Ενδεχόμενη ενοποίηση των ταξί στα όρια των καλλικρατικών δήμων, θα επιφέρει την εγκατάλειψη των περισσότερων δημοτικών διαμερισμάτων από τα ταξί τους, με δυσμενή αποτελέσματα για τους κατοίκους τους και τους επισκέπτες (προβληματική εξεύρεση ταξί, υψηλότερο κόμιστρο, παράθυρο για αιτήσεις νέων αδειών στο άμεσο μέλλον). Για όσες συνενώσεις εδρών έγιναν στο παρελθόν (πριν το 2003 αφότου αυτές απαγορεύτηκαν με τον Ν. 3109/2003), στα όρια των καποδιστριακών δήμων, υπήρξαν προσφυγές από τους θιγόμενους, αυτές έγιναν δεκτές από τα Διοικητικά Δικαστήρια και το Συμβούλιο της Επικρατείας εξέδωσε απόφαση (1879/2008) που κρίνει άκυρες τέτοιες συνενώσεις εδρών, χωρίς να πραγματοποιηθούν και ληφθούν υπόψη ενδελεχείς συγκοινωνιακές μελέτες για τις μεταφορικές ανάγκες των κατοίκων της κάθε περιοχής. Προς επιβεβαίωση των παραπάνω αναφέρθηκε στον κ. Παπαδόπουλο και τους βουλευτές ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα συνένωσης σε καποδιστριακό δήμο στην Περιφέρεια Πελοποννήσου. Στον (πρώην) δήμο Μυστρά της Λακωνίας, όπου οι ιδιοκτήτες ταξί από το 2002 λειτούργησαν σε ενιαία έδρα Ε.Δ.Χ., και από τότε τα ταξί του δ.δ. Μυστρά εγκατέλειψαν το χωριό και σταθμεύουν αλλού, με αποτέλεσμα στο Μυστρά, ένα δημοτικό διαμέρισμα παγκοσμίως γνωστό, μνημείο αναγνωρισμένο από την OYNESKO και με αυξημένη τουριστική κίνηση, να στερούνται οι κάτοικοι και οι επισκέπτες τις υπηρεσίες των ταξί που θα έπρεπε να σταθμεύουν σε αυτό.
Σε άλλα θέματα που θίχθηκαν στη συζήτηση, όπως αυτό του τιμολογίου, από εκπροσώπους Σωματείων προτάθηκε να εξετασθεί η δυνατότητα ενός ευέλικτου τιμολογίου, του λεγόμενου αμφιοριακού, όπου η κεντρική διοίκηση, το υπουργείο δηλαδή, θα καθορίζει το ελάχιστο και το μέγιστο που μπορεί να κινηθούν οι δείκτες του τιμολογίου του ταξί σε όλη τη χώρα και από εκεί και πέρα κάθε Περιφέρεια -ενδεχόμενα και στα όρια της Περιφερειακής Ενότητας (πρώην νομού)- να έχει τη δυνατότητα καθορισμού του κομίστρου στα όριά της. Και τούτο διότι οι οικονομικές συνθήκες (μέσο εισόδημα κατοίκων, τουριστική κίνηση κλπ) και το επιβατικό κοινό διαφέρουν από Περιφέρεια σε Περιφέρεια. Άλλωστε σε αρκετές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ο καθορισμός του κομίστρου των ταξί γίνεται ακόμη και σε επίπεδο πρωτοβάθμιας αυτοδιοίκησης με αποφάσεις των δημοτικών συμβουλίων (π.χ. σε κρατίδια της Γερμανίας).
Σχετικά με το θέμα της ειδικής μεταφοράς (αυτοκίνητα: πολυθέσια, ΑΜΕΑ, LIMO,) όλες οι προτάσεις συγκλίνουν στην αναγκαιότητα παραμονής αυτών των αυτοκινήτων στον κλάδο των ταξί και κατάργηση των στρεβλώσεων του Ν. 3109/2003 και του Ν. 3446/2006. Ειδικότερα προτάθηκε από ορισμένους η δυνατότητα αντικατάστασης υπαρχουσών αδειών ταξί μόνο με επταθέσια· αποτέλεσε κοινή πρόταση όλων των εκπροσώπων των Σωματείων η παραχώρηση δικαιώματος κυκλοφορίας, εννιαθέσιων και αυτοκινήτων LIMO μόνο σε νομικά πρόσωπα. Για τα αυτοκίνητα ΑΜΕΑ, εφόσον παραμείνει η υποχρέωση των νομικών προσώπων για την κυκλοφορία τους, προτάθηκε να προβλεφθεί οπωσδήποτε η επιδότηση αγοράς τους από το ΕΣΠΑ, κάτι που επιβάλλεται φυσικά να ισχύσει και σε κάθε είδους επένδυση των νομικών, καθώς και των φυσικών προσώπων που δραστηριοποιούνται στην εκμετάλλευση Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων. Τέτοιες ενισχύσεις θα άρουν ανισότητες δεκαετιών όπου οι επαγγελματίες ταξί αποκλείονταν από επιδοτήσεις και προγράμματα επιχειρηματικής δράσης και ανάπτυξης.
Από την πλευρά του ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε ότι η τρόικα δεν ζήτησε ποτέ πλήρη απελευθέρωση για τα ταξί, αφού κάθε μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης αποφασίζει τι θα κάνει με τα ταξί και δεν υπάρχει καμία κοινοτική οδηγία που να ορίζει ρητά για την απελευθέρωση των ταξί. Για την νέο υπουργό Μεταφορών κ. Μάκη Βορίδη ανέφερε ότι πρέπει να προχωρήσει στο θέμα του Νόμου για το ταξί και ότι έχει διαφανεί ότι υπάρχουν κοινά σημεία. Σε περίπτωση όμως που δεν συμφωνήσει η Νέα Δημοκρατία με το νομοσχέδιο που θα καταθέσει ο κ. Βορίδης, ο κ. Παπαδόπουλος επισήμανε ότι δεν θα το ψηφίσει και όταν αναλάβει τη διακυβέρνηση της χώρας θα το αλλάξει, θέση που είχε διατυπώσει άλλωστε και με το σχέδιο Ραγκούση. Επίσης ανέφερε ότι η Νέα Δημοκρατία είναι κοντά στην τελική μορφή ενός σχεδίου νόμου και γι’ αυτό πήρε την πρωτοβουλία να γίνουν οι συναντήσεις με τα Περιφερειακά Συμβούλια και τα Σωματεία ταξί ώστε να δεχτεί προτάσεις και πιθανές λύσεις που θα οδηγήσουν στη τελική λύση πάνω στο θέμα του ταξί. Οι βασικοί άξονες που κινείται η Νέα Δημοκρατία είναι: πληθυσμιακά κριτήρια (δύο ταξί/1.000 κατοίκους στην Αθήνα, ένα ταξί/1.000 κατοίκους στην Περιφέρεια, μεταβίβαση των αδειών ταξί με αντικειμενική αξία στην άδεια ώστε το κράτος να εισπράττει τον φόρο που αντιστοιχεί στην μεταβίβαση). Τέλος μας γνωστοποιήθηκε από τον κ. Παπαδόπουλο και τον κ. Λυκουρέντζο ότι οι οριστικές θέσεις της Νέας Δημοκρατίες, επί των συνολικών θεμάτων του κλάδου, θα γίνουν γνωστές το συντομότερο δυνατό και μετά την ολοκλήρωση της διαβούλευσης με άλλα Περιφερειακά Συμβούλια και Σωματεία ταξί της Χώρας.
Το Περιφερειακό Συμβούλιο ταξί Πελοποννήσου
Τα Σωματεία και τα ΡΑΔΙΟ ΤΑΞΙ της Πελοποννήσου
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΒΙΝΤΕΟ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε εδώ το σχόλιό σου